HTML

függőségmentes szenvedélyt

"Csak" 9 éve vagyok dohányos, viszont mostanra eljutottam a napi 2 dobozos szintre. Ami azért elég sok. De nem letenni akarom. Csak azt, hogy ne ő uralkodjon felettem, hanem én felette. Ha 10 szálat elszívok egymás után, akkor az azért legyen, mert oka van, és ok nélkül ne füstöljek a nap 24 órájában. Ez a cél. Az úti napló meg ez a blog, mérföldkövek a posztok - húde eredeti voltam (csak mert nem cigiztem közben, így nem vagyok annyira kreatív :)

Friss topikok

  • Fearan: Hát én sok sikert kívánok neked a céljaid elérésében meg hasonlók. Láttam, olyan embereket akik kö... (2011.02.17. 09:38) Nyolcadik nap (7 szál)
  • Fearan: Mikor elkezd az ember leszokni azt figyeltem meg, hogy létrejön az emberben egy valami, amit én "n... (2011.02.16. 23:45) Hetedik nap (7 szál)
  • *cheba*: jó lesz az:) (2011.02.15. 08:53) Hatodik nap (02.14)

Archívum

Hetedik nap (7 szál)

2011.02.15. 22:14 :: bagó úr

Óóó, igen, ma – a jelek szerint – sokat vétkeztem, de valójában (persze, persze, magyarázd csak!) ízlelgettem a kitűzött célt. És bár volt benne lemondás is, összességében viszont elég könnyűnek tűnik most ez az egész.

Az első cigim délelőtt 10 után nem sokkal gyulladt, nagyjából három órával ébredés után. Addig nem is igazán hiányzott, viszont akkor – már dolgoztam, még otthon – hirtelen rám tört, hogy nekem kávé kell, nekem bármi kell, leesik a fejem. Kávéhoz viszont nem volt sok kedvem, úgyhogy a zöldtea mellett döntöttem – és amíg felforrt a víz, azt is elhatároztam, hogy a tea tiszteletet kap, én meg cigit. Magyarán, amíg teázom, nem dolgozom, kiélvezem a kis szünetet, vele együtt pedig a nap első nikotinlöketét is. Mondanom sem kell, tökéletesen sikerült.
A második utáni vágy hasonló volt az elsőhöz, addig – bár alkalmas pillanatokban folyton eszembe jutott – nem éreztem, hogy valóban kellene a bagó. Délután egy, már a kávézóban, szintén munka (de még nem írás) közben. Nem akartam különösebben ellenállni neki, ha jönni akar, hát jöjjön. Jellemző, hogy amint meggyújtottam, már nyúltam is a telefonért, hogy akkor hívom, akit éppen kellett, de neeeem! Ez már nem az menet – cigi kiélvez, telefon csak ez után.
Negyed hétkor végeztem, addig még összesen hármat szívtam el, az elmúlt napokhoz képest mondhatni abszolút zsinórban. Eljött ugyanis a cikkírás ideje. Ennyi. Nem tudom, és nem is akarom letenni a cigit, miközben írok. Úgyhogy nem is fogom. Füst nélkül, úgy látszik, nem indul be rendesen az agyam. (ezt a posztot egyébként cigi nélkül írom – hát olyan is :) )
Még kettő egy jó barátnál, beszélgetés közben, és vége. Úton hazafelé már inkább azon gondolkodom, hogy nem is hiányzik. Se a megállóban, se menet közben, sem sehol.
Ez lett volna? Elértem volna, amit akartam? Nem hiszem, tuti lesznek még keményebb napok, amikor szembe kell nézni a lemondással…

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bagzo.blog.hu/api/trackback/id/tr502664117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fearan 2011.02.16. 23:45:32

Mikor elkezd az ember leszokni azt figyeltem meg, hogy létrejön az emberben egy valami, amit én "nikotin énnek" nevezek. Ennek csupán egyetlen feladata van: Mértéktelen kreatív energiát ölni abba, hogy meggyőzzön arról, logikusan vagy bármilyen eszközzel, hogy miért kell neked mégiscsak dohányoznod. ÉS nagyon jól nyomja. Azt mondja kevesebb lesz ez meg az, sőt te is kevesebb leszel nélküle és mivel elhiszed neki az is leszel. Az utolsó szavai a legkeményebbek. Amikor már legyőzted és hónapok óta tiszta vagy azt mondja: "Látod milyen egyszerű volt? Nyugodtan gyújts rá mikor kedved van hozzá, mert tudod uralni." Persze ez is hazugság...
süti beállítások módosítása